Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 4 november 2010

Välkomna till Kattpalatset!

Endel kanske skulle beskriva mig som en galen kattkvinna i 30-års åldern, som konstant har katthår på sin kostym och ryggproblem pga alla tunga kattsandspåsar jag får bära hem. De kanske till och med skulle säga att mina katter är substitut för bebisar som min kropp antagligen vill producera men som min hjärna vägrar gå med på. De kan hända att de också skulle säga att jag borde skaffa en hobby så jag slutar prata om mina kissar i tid och otid.

Till er så vill jag bara säga att jag har alltid en roller i handväskan, tränar fyra pass i veckan, så det är minsann ingen gam-nacke i sikte och jag har faktiskt skaffat mig en hobby. Min blogg!

Jag vill börja med att presentera huvudpersonerna i Kattpalatset;

Prinsessan Lucia flyttade hem till mig på luciadagen för 8 år sedan. Hon var cirka 4 månader då och hade levt på sopor på ett bostadskvarter. En äldre dam förbarmade sig och satte upp lappar om någon kändes vid henne eller kunde tänka sig att ta hand om den lille. Självklart kunde jag det!
Hon var mer vild än tam, helt galen, och svår att ha inomhus i början. Då hon var undernärd som liten efter att ha levt ute så har hon ett speciellt utseende, kobent, för långa framtänder, kraftigt överbett och tungan hänger ibland utanför.. Nu är hon helt underbar, lite blyg men en otoligt godhjärtad kisse som helst vill vara i mattes knä eller sitta i kopplet ute.

Drottning Sonja flyttade hem till mig under sommaren för 7 år sedan. Hon var tänkt som sällskap till Lucia som fick vara ensam en del då jag jobbade. Sonja flyttade in, stampade ner tassen och sa att här är det jag som bestämmer! Hon är en mycket stark katthona med ledaregenskaper och ingen, och då menar jag ingen, sätter sig på henne!

Kung Charlie är ny i kattpalatset och har bara bott med oss sedan en och en halv månad. Han är 4 månader idag och full av bus. Han kallas Charlie Race Motorman för att han racar runt som en galning och kurrar högre än alla katter jag hört förrut! Charlie gillar att bada, ligga i mitt hår och sova, och bita Prinsessan Lucia i svansen. Han har försökt med Drottning Sonja också men det blev knock out direkt.

Häng med i vår vardag, galenskap och kärlek, nu kör vi!

2 kommentarer:

  1. trevlig blog! Hittade hit tack vare en rekommendation från Katthemmet Kompis.

    SvaraRadera
  2. Dina katter är jättefina! Klart att man vill ha många - vi har fyra stycken (och två hundar). Full fart hela tiden, och en hel del jobb med att ta hand om alla, men det är med råge värt allt jobb!

    Jag kommer att följa din blogg, det ska bli trevligt att se vad ni hittar på!

    SvaraRadera