Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 10 november 2010

Stäng av snön!

Det är snöstorm ute idag och katterna är inte glada över det. Charlie försöker ta snön genom fönstret och har hoppat in i rutan så många gånger nu att han borde få fått en blå nos och lättare hjärnskakning..

Lucia är sne. Hon ger mig sånna där anklagande blickar som säger "Ok, I got it, du försöker straffa oss för nått...stäng aaaaavvvv snön nu!"
Hon vill ut i kopplet men vägrar sätta tassarna i snön. Hon har glott på mig hela morgonen nu.
När jag käkade frukost- satt hon bakom dataskärmen och glodde på mig.
När jag gick på toa- satt hon bakom duschdraperiet och råstirra!
När jag väntade på min skjuts- satt hon på tv bänken och glodde med en blick som borrar sig i hjärnan på en. Jag fattar faktiskt vad hon vill, jag hör det inne i skallen. "Stääääng av snöööööön!"

Sonja har tillbringat hela morgonen i hallen. Hon sitter och tittar ut genom fönstret och är hel deppad över vädret. Men hon fattar iallafall att jag inte kan göra något åt det.

Sluta snöa så jag kan få gå ut i katt-buren nångång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar