Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

söndag 14 november 2010

Askungen på vift

Jag har varit bortrest några dagar och katterna har fått klara sig utan mig. Drängen i hushållet har fått agera stand in för mig och sköta mina sysslor.
I samma stund som jag klev in genom dörren började alla tre avlägga rapport.

Drottning Sonja: Hej. Vart har du varit? Det är bajs i min låda. Skynda å fynda, ta tre betala för två. Kungligt bajs. Går att sälja till tyskar om du sätter en shysst ettikett och låtsas att det är från en älg. Rensa lådan snabbt bara, jag håller på att kissa på mig!

Kung Charlie: HEEEEEJ! Matte, matte, matte, matte!!! Kolla va jag gjort! Jag har lagt dina gardiner i en hög! Och dragit bort banden från dem! Bra va? Å vet du va mer? Jag har ätit upp all mat! Kan du ta fram ny? Har vi firre?

Ett vrål hörs någonstans ifrån..Och ett till.. Och ännu ett..

Trots att Princessan lucia är liten och nätt så har hon en röst som en testosteron-stinn brunbjörn. Världens basröst MJAAAAUUUOH! Hon är instängd i linneskåpet.

Lucia: Åh tack! Jag har suttit här sedan i fredags... i början var det mysigt och så och jag har sluppit Charlie i flera dar! Riktigt skönt, som att vara på permission en helg. Ååååååå matte vad jag saknat dig! Lämna mig aldrig igen... Äntligen är du här... min matte... min, min, min matte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar